Conflict op het werk

Door Tom Spitters op 28 februari 2017  

Ruzie is nooit leuk, maar een conflictsituatie op de werkvloer is helemaal vervelend. Vaak is het niet meer te achterhalen, wat de oorzaak is. Eén ding is helder; bij een conflict is het moeilijk om nog met elkaar te praten en het probleem bespreekbaar te maken. Nog lastiger is een conflict met je manager, waarbij je niet meer met elkaar door één deur kunt. Door het bespreekbaar te maken met professionals, kun je erger voorkomen.

Mediation

Het inschakelen van een vertrouwenspersoon is vaak de beste manier om een conflict op te lossen. Een mediator die op een professionele en objectieve manier beide partijen aan tafel krijgt om met elkaar in gesprek te gaan en toe te werken naar gezamenlijke afspraken. Op Werksite zijn veel mediationbureaus te vinden, die je in zo’n situatie goed kunnen helpen.

Vergelijk drie loopbaancoaches

Onderhandelen

Mocht mediation uiteindelijk niet meer helpen en heb je het idee dat je de strijd in het conflict gaat verliezen? Afscheid nemen en op zoek te gaan naar een andere werkgever is dan vaak de beste oplossing. Onderhandel wel over een goede vertrekregeling en budget voor bijvoorbeeld outplacement. Daarnaast heb je in ieder geval recht op een transitievergoeding, indien je twee jaar in dienst bent geweest. Een arbeidsjurist weet precies hoe dit zit en kan jou hier goed in adviseren. Je vindt dergelijke professionals op Werksite en het aanvragen van 3 gratis offertes gaat heel gemakkelijk via onderstaand formulier. Profiteer er meteen van!

 

Reageer

Meer artikelen binnen 'Juridisch advies'

Bekijk artikelen op categorie