Werving en selectie via social media

Door Tom Spitters op 13 oktober 2011  

Al zijn het er nog relatief weinig, steeds meer bedrijven doen aan werving en selectie via social media. En waarom ook niet? De kans dat een gemotiveerde medewerker zich tussen fans, volgers en leden bevindt is veel groter dan de kans dat deze op straat loopt. Voor jou als werkzoekende biedt deze ontwikkeling gouden kansen.

Werving en selectie via Twitter
Social media brengen je direct op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Twitter is hier misschien wel het beste voorbeeld van. In teksten van minder dan 140 karakters vertellen specialisten in recruitment en headhunters je welke vacatures zijn vrijgekomen. Om je kansen te vergroten, volg je dan ook zoveel mogelijk van deze detacherings- en uitzendbureaus op Twitter.

Werving en selectie via Facebook
De populairste social media website is natuurlijk Facebook. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft hier een account of een fanpagina. Deze stelt je in staat om nieuws te lezen over deze organisaties en te reageren op nieuwe vacatures. Tegelijkertijd krijgt het bedrijf hiermee de kans om vragen van klanten te beantwoorden en om allerlei technieken voor klantenbinding toe te passen.

Werving en selectie via Hyves
De Nederlandse kampioen van de social media is nog steeds Hyves, die vele miljoenen leden heeft. Alle grote Nederlandse bedrijven hebben hier een eigen pagina, die hen in staat stelt om hun imago te verbeteren en direct met klanten te praten. Ook zie je dat op dit soort Hyves-pagina's steeds vaker vacatures verschijnen.

 

Reageer

Meer artikelen binnen 'Werving & Selectie'

Bekijk artikelen op categorie